Najnowsze Wpisy

6 Widera Komentarze (2)
18. sierpnia 2009 12:25:00
linkologia.pl spis.pl

Jest to zestaw 6 ćwiczeń kształtujących rzeźbę i wzmacniających mięśnie brzucha, które wykonuje się jedno po drugim bez żadnych przerw jako jedną serię. Ilość serii i powtórzeń w seriach zmienia się w miarę upływu dni całego programu treningowego, który trwa 6 tygodni. Dzienny trening nie powinien trwać dłużej niż 25 minut, dlatego w ostatnich tygodniach należy zwiększyć tempo wykonywania ćwiczeń, zwłaszcza że przerw nie wliczamy do czasu.

Istotą całego treningu jest to, że w każdym ćwiczeniu stosuje się zatrzymanie ruchu w momencie maksymalnego napięcia mięśni na 2-3 sekundy. Przerwy między seriami należy wykorzystać na rozciąganie mięśni brzucha (np. kołyska, koci grzbiet). Aby osiągnąć zamierzony efekt nie wolno przerywać programu na dłużej niż jeden dzień.

Podczas treningu wykorzystywane są napięcia izometryczne mięśni brzucha. Pomimo tego, że praca mięśni brzucha stosowana jest bez obciążeń, jest to jedna z metod, która najszybciej daje efekty.

Ćwiczenia mają charakter uniwersalny, nie wymagają żadnego specjalistycznego sprzętu, właściwie może je wykonać każdy w dowolnym miejscu: w domu, w klubie fitness, na świeżym powietrzu, na płaskim podłożu, na materacu lub dywanie. Należy pamiętać, aby wykonywać je dokładnie, zwracając uwagę na ułożenie rąk i głowy względem tułowia oraz odpowiedni kąt przy skłonach i zgięciach.

Wadą szóstka weidera jest to, że codziennie powtarzanie tych samych ćwiczeń z czasem staje się po prostu nudne. Dodatkowo ćwiczenia są dość męczące, wymagają sporo energii i samozaparcia, często odczuwalny jest ból mięśni brzucha czyli tzw. zakwasy. Program Weidera wymaga cierpliwości i systematyczności. Wiele osób zniechęca się po 2-3 tygodniach i rezygnuje, mimo już widocznych pierwszych efektów. Niektóre osoby skarżą się także na bóle w części lędźwiowej kręgosłupa. Zwłaszcza ćwiczenie nr 6 wykonywane jest w niezbyt korzystnej pozycji dla dolnego odcinka kręgosłupa. Aby go odciążyć, można trochę zmodyfikować pozycję uginając nogi w kolanach i opierając stopy na podłożu, palcami na siebie.

"Szóstka" Weidera to dla wielu osób ciężka praca, ale wytrwałym zapewnia sukces - płaski, pięknie wyrzeźbiony brzuch.

fitness : Diet, Dietetyka, Diety, Fitness, Health, Life, Odchudzanie, Trening, Women, Zdrowie : diet, dietetyka, diety, fitness, health, life, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia

Górski  Komentarze (2)
23. lipca 2009 16:39:00
linkologia.pl spis.pl
    Najpopularniejszy obecnie typ roweru. Przeznaczony do jazdy po "wertepach" doskonale spisuje się też w mieście. Występuje w wielu odmianach - od wyczynowej w której znajduje się tylko niezbędny osprzęt (brak błotników, świateł, itp..), aż po wersję zbliżona do roweru miejskiego. Główna różnica w stosunku do roweru miejskiego to klasa osprzętu - jest wyższa niż w miejskim modelu.
Rowery tego typu dzielą się na:

  • "sztywne" - bez amortyzacji 
  • "hardtriale" - z przednim amortyzatorem
  • "fule" - z pełną amortyzacją


Pamiętajmy ! Rower z amortyzatorem przednim to wydatek przynajmniej 1200 zł ! Dobry amortyzator musi kosztować - jest to bardzo ważny i skomplikowany  element roweru, od którego zależy nasze życie. Można oczywiście kupić w supermarkecie rower nawet z pełną amortyzacją za 500 zł, ale nie jest to rower, któremu możemy powierzyć swoje życie.

Zobacz również forum mtb.

 
fitness : Diet, Dietetyka, Diety, Fitness, Health, Life, Odchudzanie, Trening, Women, Zdrowie : life, diet, dietetyka, diety, fitness, health, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia

Cholesterol Komentarze (2)
04. czerwca 2009 14:53:00
linkologia.pl spis.pl

Cholesterol, choć niezbędny do życia, bywa również zabójczy! Zbyt wysokie stężenie cholesterolu we krwi człowieka powoduje groźne choroby serca, m.in. zawał.

Powszechne jest określenie dobry i zły cholesterol - choć to w rzeczywistości to lipoproteiny (nośniki cholesterolu) decydują o tym, w jaki sposób cholesterol jest przyswajany do organizmu.

Zobacz również Dieta cholesterolowa.

fitness : : life, diet, dietetyka, diety, fitness, health, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia

linkologia.pl spis.pl

Kiwi

Kiwi zawiera znacznie ilości witaminy C - 80 mg w 100 tego owocu i jest to ilość w pełni wystarczająca do zaspokojenia dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę C. Ponadto kiwi są bogate w: witaminę A i E, potas, który reguluje rytm serca, magnez, który wspomaga układ nerwowy, wapno, żelazo i kwas foliowy. Drobne pestki znajdujące się we wnętrzu owocu są używane jako składnik peelingów do ciała. Zawarte w kiwi kwasy owocowe mają działanie wybielające, dlatego owoc ten używa się do produkcji kremów. Składniki zawarte w kiwi spowolniają także procesy starzenia.

Porzeczki

Porzeczki to prawdziwa bomba witaminowa. Zawierają one witaminy: C, B, E, H i P. Najwięcej witaminy C, potasu i fosforu mają w sobie porzeczki czarne. Porzeczki mają działanie przeciwbiegunkowe oraz działają wzmacniająco na naczynia krwionośne. Ponadto zwierają: żelazo, miedź, cynk i mangan. Stosowanie czarnej porzeczki przynosi dobre efekty łagodząc objawy anginy i kaszlu a także zmniejsza częstotliwość zapadania na infekcje. Porzeczki maja także działanie przeciwbiegunkowe, moczopędne i napotne.

Grejpfruty

Zawierają duże ilości błonnika oraz pektyn poprawiających trawienie. Ze względu na duża zawartość kwasu foliowego są polecane kobietom planującym zajście w ciąże. Grejpfrut to owoc, który pomaga walczyć z cukrzycą. Ponadto wykazują właściwości przeciwgrzybiczne i przeciwwirusowe. Obniża poziom cholesterolu i glukozy we krwi. Jest pomocny przy odchudzaniu, przyspieszają przemianę materii i wysmukla sylwetkę. Grejpfruty obniżają także ciśnienie krwi.

Winogrona

Winogrona są niezwykle bogate w składniki mineralne gdyż zawierają dużo potasu, wapnia, żelaza, cynku, magnezu, miedzi i boru. Winogrona powinny jeść osoby cierpiące na nadciśnienie, ze względu na zawartość potasu, który przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi. Winogrona wykazują także korzystny wpływ na działanie przewodu pokarmowego, dzięki zawartości błonnika przyczyniają się do oczyszczania organizmu co wspomaga również proces odchudzania. Olej z pestek winogron jest ważnym składnikiem kosmetyków pielęgnacyjnych. Ma on działanie przeciwzapalne oraz przyczynia się do spowolnienia procesów starzenia się skóry dzięki znacznej zawartości witaminy E. Kosmetyki na bazie oleju z pestek winogron powinny stosować kobiety dojrzałe oraz mające problemy naczyniowe.

Brzoskwinie

Brzoskwinie zawierają znaczne ilości witamin A, B1, B2, B3, B6, C, PP, a ponadto magnez, fosfor i potas. Warto stosować je dla poprawienia urody jako składnik maseczek, gdyż maja właściwości tonizujące i odświeżające. Dzięki zawartemu w nich beta-karotenowi nasza skóra zyskuję piękny kolor. Brzoskwinie do swojej diety powinny włączyć osoby, które pragną zgubić zbędne kilogramy. Sam owoc jest niskokaloryczny, gdyż100 gram brzoskwiń zawiera tylko 40 kcal. Owoc ten reguluje działanie przewodu pokarmowego, ma także działanie oczyszczające. Ze względu na działanie moczopędne brzoskwinie są stosowane w leczeniu chorób układu moczowego. Brzoskwinia odgrywa także dużą rolę w profilaktyce osteoporozy dzięki zawartemu w niej borowi, który podnosi poziom estrogenu.

Maliny

Zawierają witaminy A, C, B2, PP a także potas, żelazo i miedź. Sok z malin jest powszechnie stosowany w leczeniu przeziębień i grypy, wykazuje działanie napotne. Stosowane są także przy leczeniu niestrawności i biegunek. Sok z malin zawiera także znaczne ilości magnezu, wapnia i potasu, które obniżają ciśnienie krwi i działają przeciwmiażdżycowo. Sok z malin ze względu na zawartość kwasu foliowego powinny spożywać panie starające się o potomstwo. Zawarty w malinach błonnik regulując pracę jelit pomaga w procesie odchudzania. Maliny są także składnikiem kosmetyków na przykład kremów do rąk dzięki swojemu regenerującemu i odmładzającemu działaniu na skórę.

Jabłka

Jabłka to owoce w Polsce bardzo popularne i chętnie spożywane. Nie bez powodu, gdyż mają one cały szereg dobroczynnych działań. Chronią nasze serce, ułatwiają odchudzanie, poprawiają wygląd włosów. Odgrywają też istotną rolę w profilaktyce miażdżycy. Dzięki temu, że uszczelniają naczynia krwionośne nie dopuszczają do osadzania się cholesterolu. Ponadto wykazują działanie antybakteryjne i antywirusowe. 100 gram jabłek zawiera 2 mg witaminy C. Jabłka ponadto są bogate w: błonnik, potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo, cynk oraz zawierają witaminy A, B1, B2, B6, E. Jabłka korzystnie wpływają także na kondycję wątroby, zmniejszając jej przekrwienie i pobudzając do intensywniejszej pracy. Jabłka stosuje się również w kosmetyce na przykład w postaci maseczki do cery tłustej ze skłonnością do trądziku. Dzięki zawartości garbników i kwasów owocowych kosmetyki sporządzone z jabłek mają działanie wygładzające i odżywcze.

Banany

Banany zawierają w sobie duże ilości beta-karotenu, witamin B1, B2, C, PP, E a także potas, magnez i selen. Szczególnie istotna jest obecność potasu, który reguluje ciśnienie krwi w organizmie. Spożywanie bananów może także korzystanie wpływać na stan naszej psychiki, dzięki zawartości serotoniny i tryptofanu. Dzięki obecności witamin z grupy B mają one korzystny wpływ na układ nerwowy. Banany zawierają w sobie także łatwo przyswajalne białko i skrobię dlatego wpływają łagodząco w stanach zapalnych, są zalecane przy biegunkach. Banany przyczyniają się do obniżenia ciśnienia krwi dlatego odgrywają ważną rolę w profilaktyce zawałów serca.

Owoce to prawdziwe dobrodziejstwo dla naszego zdrowia. Warto zapoznać się z właściwościami poszczególnych owoców by wiedzieć kiedy i ja stosować je z pożytkiem dla zdrowia i urody.

fitness : Diet, Dietetyka, Diety, Fitness, Health, Life, Odchudzanie, Trening, Women, Zdrowie : diet, dietetyka, diety, fitness, health, life, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia

Dieta ziemniaczana Komentarze (2)
23. marca 2009 15:53:00
linkologia.pl spis.pl

2-3 kg w ciągu 2 tygodni

dieta ziemniaczana ma wiele zalet - odtruwa organizm, wzmacnia włosy, wygładza zmarszczki oraz wpływa na szybki spadek wagi. W trakcie stosowania tej diety trzeba dużo pić - herbata czarna, ziołowa i owocowa, kawa, soki, woda mineralna. Zalecany jest też zwiększony ruch, aby wzmocnić serce i krążenie.

Zasady diety:
W diecie przewidziane są 3 posiłki dziennie. Można jednak sięgać po przekąski między posiłkami: chrupkie pieczywo, sucharki, krakersy, herbatniki, chudy jogurt, świeży owoc, marchew, ogórek, papryka.

fitness : : life, diet, dietetyka, diety, fitness, health, odchudzanie, trening, women, zdrowie, ćwiczenia

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Ksiega gości

Księga gości

nocna-gra | pigusia | net-nika-felix | izabell | zgp | Mailing