Archiwum sierpień 2009


Life  Fitness  Women  Health  Diet  Zdrowie  Odchudzanie  Dietetyka  Diety  Trening 
sie 18 2009 6 Widera
Komentarze: 3

Jest to zestaw 6 ćwiczeń kształtujących rzeźbę i wzmacniających mięśnie brzucha, które wykonuje się jedno po drugim bez żadnych przerw jako jedną serię. Ilość serii i powtórzeń w seriach zmienia się w miarę upływu dni całego programu treningowego, który trwa 6 tygodni. Dzienny trening nie powinien trwać dłużej niż 25 minut, dlatego w ostatnich tygodniach należy zwiększyć tempo wykonywania ćwiczeń, zwłaszcza że przerw nie wliczamy do czasu.

Istotą całego treningu jest to, że w każdym ćwiczeniu stosuje się zatrzymanie ruchu w momencie maksymalnego napięcia mięśni na 2-3 sekundy. Przerwy między seriami należy wykorzystać na rozciąganie mięśni brzucha (np. kołyska, koci grzbiet). Aby osiągnąć zamierzony efekt nie wolno przerywać programu na dłużej niż jeden dzień.

putBan(62);

Podczas treningu wykorzystywane są napięcia izometryczne mięśni brzucha. Pomimo tego, że praca mięśni brzucha stosowana jest bez obciążeń, jest to jedna z metod, która najszybciej daje efekty.

Ćwiczenia mają charakter uniwersalny, nie wymagają żadnego specjalistycznego sprzętu, właściwie może je wykonać każdy w dowolnym miejscu: w domu, w klubie fitness, na świeżym powietrzu, na płaskim podłożu, na materacu lub dywanie. Należy pamiętać, aby wykonywać je dokładnie, zwracając uwagę na ułożenie rąk i głowy względem tułowia oraz odpowiedni kąt przy skłonach i zgięciach.

Wadą szóstka weidera jest to, że codziennie powtarzanie tych samych ćwiczeń z czasem staje się po prostu nudne. Dodatkowo ćwiczenia są dość męczące, wymagają sporo energii i samozaparcia, często odczuwalny jest ból mięśni brzucha czyli tzw. zakwasy. Program Weidera wymaga cierpliwości i systematyczności. Wiele osób zniechęca się po 2-3 tygodniach i rezygnuje, mimo już widocznych pierwszych efektów. Niektóre osoby skarżą się także na bóle w części lędźwiowej kręgosłupa. Zwłaszcza ćwiczenie nr 6 wykonywane jest w niezbyt korzystnej pozycji dla dolnego odcinka kręgosłupa. Aby go odciążyć, można trochę zmodyfikować pozycję uginając nogi w kolanach i opierając stopy na podłożu, palcami na siebie.

"Szóstka" Weidera to dla wielu osób ciężka praca, ale wytrwałym zapewnia sukces - płaski, pięknie wyrzeźbiony brzuch.

fitness : : trening, fitness, diety, women, odchudzanie, life, health, diet, dietetyka, ćwiczenia